De Amstelveenlijn (tramlijn 51) wordt in de komende jaren gerenoveerd ter verbetering van veiligheid en doorstroming van verkeer op verschillende kruispunten met de Beneluxbaan, met name ter plaatse van de kruisingen met de Rembrandtweg, Straat van Messina en de Sportlaan. De Vervoersautoriteit Amsterdam heeft hiervoor het contract voor de aanleg van de nieuwe tramlijn toegekend aan het VITAL consortium bestaand uit van Hattum en Blankevoort, VolkerRail en KWS.
Visser & Smit Hanab was verantwoordelijk voor het verleggen van bestaande kabels en leidingen door middel van de techniek horizontaal gestuurd boren. Dieptes oplopend tot 25mtr vanaf maaiveld waren nodig om voldoende dekking te creëren voor de constructie van de nieuwe tramlijn. Het werk omvatte de uitvoering van vijf horizontaal gestuurde boringen welke de Beneluxbaan kruisen. Voor de boringen met lengtes van 1x 259mtr, 2x 254mtr en 2x 251mtr is de 27tons boorstelling van Visser & Smit Hanab ingezet.